Ghid Easy Consult,

Easy Formulare – Avantajele documentelor juridice dinamice și inteligente

În general în ziua de azi documentele juridice sunt redactate prin intermediul unor programe informatice din categoria procesoarelor de text (dintre care cel mai celebru este Word de la Microsoft), programe ce permit utilizatorului o mare flexibilitate în redactarea și tipărirea documentelor de toate tipurile.

Cum industria serviciilor juridice se bazează într-o proporție covârșitoare pe înscrisuri este evident că procesoarele de text au constituit un salt uriaș față de vechile mașini de scris ce erau folosite pentru redactarea documentelor juridice. Nu numai că procesoarele de text îți permit să salvezi un document pentru reutilizarea sa ulterioară dar acestea permit modificarea și adaptarea sa facilă pentru noi situații, precum și tipărirea documentelor în mai multe exemplare și într-o mulțime de formate, ușurând munca profesioniștilor în drept și crescându-le productivitate.

Departe de a fi epuizat avantajele procesoarele de text din ziua de azi, acestea vin și cu unele limitări, mai ales în ceea ce privește reutilizarea documentelor juridice redactate cu ajutorul lor,  de către neprofesioniști în drept.Astfel pentru o persoană ce nu are cunoștințe juridice, un document juridic redactat pentru o anumită situație este greu de reutilizat în ceea ce privește un nouă situație chiar dacă aceasta este similară primei.

Acest neajuns poate fi compensat în mare măsură prin intermediul unui nou tip de document ce în ultimii ani au început să aibă o utilizare cât mai extinsă.

Destinate inițial activității de culegere a datelor de la mai mulți utilizatori și salvarea acestora într-un anumit format ce poate fi utilizat facil (cel mai simplu exemplu de astfel de documente sunt formulare 394 ce pot fi depuse pe cale electronică la ANAF), aceste documente au potențialul de a fi utilizate și pentru crearea de documente juridice care să permită utilizarea lor și de persoane care nu au cunoștințele juridice necesare redactării acestora, având în vedere capacitatea lor de a de îngloba conținut alternativ (ce surprind mai multe situații ce pot apărea în practică) rămânând în același timp ușor de utilizat.

Easy Consult explorează potențialul acestui nou tip de document prin intermediul modului său Easy Formulare unde se regăsesc astfel de documente juridice, ce au următoarele caracteristici:

  1. Permit personalizarea lor în funcție de fiecare utilizator în parte;
  2. Conținutul lor este dinamic;
  3. Documentele sunt inteligente efectuând anumite operații în locul utilizatorilor (ex: anumite calcule, preluarea de conținut dintr-un câmp în altul, se pot conecta la baze de date);

În acest sens prin intermediul celor două link-uri de mai jos puteți descărca două exemple de astfel de documente, ce ilustrează avantajele unor astfel de documente:

Atenție! Documentele nu se pot deschide direct în browser-ul de internet fiind necesară descărcarea și salvarea lor pe calculatorul dumneavoastră. Pentru deschiderea documentelor este necesar să aveți instalat Adobe Reader 8.0 (sau o versiune ulterioară) pentru Windows sau Mac.

Document ce poate fi personalizat

Prin personalizarea documentului înțelegem nu o rescrierea acestuia pentru ajustarea sa la noul context (această ajustare având loc ca urmare a conținutului alternativ din cadrul documentului) ci mai degrabă prezența unor câmpuri prin intermediul căruia utilizatorul să introducă anumite date specifice doar situației sale (ex: date de personale de identificare, anumite sume sau date calendaristice, date de identificare a anumitor documente).

Document dinamic

Documentul dinamic este acel document al cărui conținut se schimbă pe baza alegerilor și input-ului utilizatorului, putând afișa diverse conținuturi alternative. De asemenea forma acestuia se poate modifica (se poate restrânge la o pagină sau se poate extinde pe mai multe pagini) în funcție de anumite opțiuni ale utilizatorului și de conținutul furnizat de acesta.

Utilizatorul este acela care controlează forma și conținutul documentului prin alegerile sale, folosind conținutul alternativ al documentului în funcție de nevoile de moment.

În cazul în care veți descărca documentul Hotărâre AGA veți observa că posibilitatea de schimbare a conținutului său prin intermediul:

  • 2 radio-buttons pe baza cărora se selectează alternativ tipul de persoană (persoană fizică sau juridică);
  • 4 check box-uri prin intermediul cărora se poate alege tipul modificării ce face obiectul hotărârii asociatului unic (ex: modificare sediu, modificare obiect de activitate)
  • Butoane de acțiune pentru adăugare sau eliminarea de conținut suplimentar;

Document inteligent

Documentul inteligent este acel document ce deține următoarele două caracteristici importante:

  1. Efectuează în mod automat anumite operațiuni în locul utilizatorului precum:
  • Efectuarea de calcule;
  • Popularea unor câmpuri cu date în funcție de alegerile utilizatorului,
  • Formatează datele introduse de utilizator într-un anumit format;

2. Este interactiv comunicând cu utilizatorul;

  • Transmite mesaje de eroare/informate către utilizator;
  • Îl ghidează în completarea sa prin intermediul tool-tipurilor;
  • Interacționează cu baze de date și servicii web;

În cazul în care veți descărca documentul Somație de plată veți putea experimenta unele dintre trăsăturile menționate anterior.

În acest fel utilizatorul obține un document ce îl poate reutiliza în mod facil ori de câte ori are nevoie, adaptându-l, prin  simple click-uri, unor contexte diferite, fără a mai fi nevoie de cunoștințele de specialitate ale unui avocat.

Un ultimul aspect legat de aceste documente este faptul că acestea vor expira pe data de 30 iunie 2016 utilizatorul nemaiavând acces la conținutul lor chiar dacă ele sunt descărcate pe device-ul său.

Este și aceasta o dovadă de inteligență, nu-i așa?

 

Lasa un comentariu